2 Binli yılların başlarıydı. Yılmaz Büyükerşen’in Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın ilk dönemiydi. Zamanın Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak’ın bir Eskişehir ziyareti vardı. Vilayetteki ziyaret sırasında Büyükşehir Belediye Başkanı Büyükerşen,  Faruk beyin önüne bir dosya bıraktı. Dosyanın içeriğinde Eskişehir’in en önemli sorunu olan çevreyolu ile ilgili ayrıntılı bir çalışma vardı. Sonrasında Eskişehir’in çevre yolu ile ilgili yeni bir rota ve yeni bir çalışma yerine aynı sorunu gören Hazine ve Maliye Bakanı Kemal Unakıtan döneminde mevcut çevre yolunun rehabilitasyonu gerçekleşti. Merhum Unakıtan o zamanlar şöyle diyordu, “Hazinenin tozu Eskişehir’i ihya eder!” İki şeritli olan yol üç şeride çıkarıldı. Trafiğin tıkandığı alanlarda bat-çıklar ve üst geçitler yapılarak yeni düzenlemeler hayata geçti. Trafik bir nebze olsun rahatladı ama bugünleri öngörmek on gün yapılan çalışmaların yapıldığı dönemde de mümkündü. Merhum Unakıtan görevden ayrıldı, sonra rahmetli oldu ve Eskişehir’in çevre yolu sorunu bir türlü çözüme kavuşmadı…

Çevre yolu dediğimiz yer her gün Eskişehir ekonomisinin kalbi konumundaki Organize Sanayi Bölgesine yaklaşık 80 bin çalışanın ulaştığı aynı zamanda hem de şehirlerarası transit taşımacığının güzergahı olunca her geçen gün sıkışıklığı artmaya başladı. Böyle olunca zaman zaman burada yaşanan üzücü kazalar sonrasında Eskişehir’de bu yolun önemi ile ilgili oda ve sanayiciler tarafından sesler yükselse de bu konuya duyarlılık bir türlü oluşmadı. Bu konuda biraz da siyasetin etkili olduğunu sadece biz değil şehrin aktörlerinin dillendirdiğini biliyoruz. Burada konuyla ilgili bir nokta koyalım.

2023 seçimleri öncesi milletvekili aday listeleri belli olduğunda bir oda başkanı ile söyleşi yapıyoruz. Kim Eskişehir’de daha faydalı olur, kim hizmet üretir, kim esnaf, sanatkar, tüccar ve sanayicinin sorunlarına çözüm konusunda destek olur konuşmalarını yaparken o oda başkanı, “Nebi beye daha kolay ulaşılır, sorunların gündeme gelmesi ve çözümü konusunda katkıları olur” diye ümit ediyorum değerlendirmesinde bulunmuştu. O dönem Nebic bey İYİ Parti listesinin birinci sırasında yer alıyordu. Seçimler bitti, ardından Nebi bey partisinden istifa etti ve AK Parti’de siyaset yapmayı tercih etti. Hatta AK Parti’den Büyükşehir Belediye Başkanı adayı oldu.

Nebi bey siyaset dünyasına birazda kitabın tam ortasından daldı diyebilirim. Her konuda bir fikir, her konuda olmasa bile bazı konularda müdahil olduğunu görünce seçim öncesi görüştüğümüz oda başkanının söylediklerini hatırladım. İşte bu çerçevede geçtiğimiz günlerde MÜSİAD Eskişehir Şube Kongresinde bir konuşma yapmış dikkatimi çekti. Hatipoğlu o konuşma içerisinde iğneyi kendilerine batırmış ve şöyle demiş, “Eski dönemlerde hükümet milletvekilleri kendi aralarında bazı zorluklar ve anlaşmazlıklar yaşadıklarından dolayı, hükümetin bol paralı olduğu dönemi Eskişehir kullanamamış. Cumhurbaşkanımız her gün bir otoyol açıyor. Eskişehir’in de çevre yoluna ihtiyacı var. Bunu da, bu zamana kadar bizim yapmış olmamız lazımdı. Bu da bizim yapmadığımız bir iş… Bunun da sıkıntılarını yaşıyoruz. İlçe yollarımız var. Bunların da bugüne kadar bitirilmesi lazımdı. Paraların çok bol olduğu dönemlerde milletvekilleri birbirine girmiş, anlaşamamışlar. İl başkanı, bilmem ne… Bu işlere kimse bakmamış. Biz şimdi üç milletvekili ve il başkanımız sırt sırta verdik, gece gündüz çalışıyoruz. Eskişehir’in eksiklerini gidermek için her şeyi yapıyoruz!” 

İşin aslı Eskişehir’in önünde en büyük sorun çevreyolu. Bu konuda kim bir adım atarsa emin olun tarihe geçer. Bu konuşmasından sonra acaba Nebi bey sorunun çözümü konusunda ne yapacak ben de merak ediyorum…