Yerel seçimlerde Eskişehir'de tam bir aday muamması yaşanıyor. İYİ Parti haricinde, MHP'ye verilmesi düşünülen 4 ilçe konuşuluyor. Yeniden Refah Partisi'nin Eskişehir eski Valisi Kadir Çalışıcı'yı Büyükşehir Belediye Başkan Adayı yapmak istediği, dış ilçelerden İnönü'nün kendilerine verilmesi için ısrarcı oldukları konuşuluyor. Bunun dışında AK Parti ve CHP kanadında bu tarihe kadar netleşmiş bir durum yok. 27 Aralık tarihinde bazı adayların açıklanmasına yönelik büyük bir beklenti vardı ancak açıklanan kimse olmadı. Aday açıklanmasının ötelendiğini görebiliyoruz. Yeni yıl gelmeden önce AK Parti'de adaylardan açıklanan olacak mı göreceğiz, ancak bugünkü tabloya bakarak zayıf ihtimal.
4 YIL 3 AY DAHA İKTİDAR DEĞİŞMEYECEK, DAHA FAZLA HİZMET İÇİN İKTİDAR KANADINDAN BELEDİYE BAŞKANLARINA İHTİYAÇ VAR
Eskişehir halkı Yılmaz Büyükerşen'i sevdi ancak onun döneminde şehrin algı ile tanıtılması dışında aman aman bir hizmet gelmedi. Tramvay gibi bir hizmet de şehrin trafik akışını daha kötü hale getirdi. Balık istifi tramvaylar ve otobüslerle Eskişehir halkı toplu taşımada büyük sıkıntılar yaşadı. Buna karşın toplu taşımadan zarar edildiği öne sürüldü!
Eskişehir halkı yeni bir sürece karar verecek. Bu süreçte Eskişehir hizmet alacak. Merkezi hükümetin 4 yıl 3 ay daha değişmeyeceği düşünüldüğünde iktidar kanadından bir büyükşehir belediye başkan adayının seçilmesi yıllardan beri belediyecilik hizmeti bakımından gerilerde kalan şehrimizin önünü açacak, kalkınma da hızlanacaktır. Şehrin kronikleşmiş sorunlarını çözmek için başka da bir yol, başka da bir çare görünmemektedir. Yok, aynı zihniyete bir kez daha yol verirsek, hiç şüpheniz olmasın bir 5 yıl daha kaybedecektir Eskişehir.
ESKİŞEHİR'DE ÖĞRENCİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜNÜMLÜ NÜFUS HİZMET ALINIP ALINMAMASINI ÇOK DA ÖNEMSEMİYOR
Eskişehir çok büyük bir şehir değil ve çok da nüfus çekmiyor. Eskişehir'e gelen nüfus öğrenci ve öğrenci konumunda gelip kendi hayatını yaşayan gençlerden oluşuyor. Onlar da burada kendi hayallerini gerçekleştiriyor, az da olsa burada kalan oluyor, sonra çekip başka şehirlere gidiyorlar. Bu kesim daha çok Eskişehir'de CHP'ye oy veriyor ve belediye hizmetlerinin yeterli olup olmaması, belediyenin sunduğu hizmetlerin uygun bir fiyattan satılıp satılmaması onların umurunda değil. Onlar için trafikte yaşanan keşmekeş, toplu taşımada yaşanan rezilliklerin, suyun ülkemizde en yüksek fiyattan satılması, alınan mesafeye göre en pahalı toplu taşıma hizmetinin şehrimizde verilmesinin zerre kadar önemi yok. Ancak Eskişehir halkının ekseriyeti tüm bu konularda yaşadığı sıkıntılardan dolayı bıkmış durumda. Sadece Büyükerşen'in 87 yaşında aday gösterilmek istenmesi değil sorun, aynı zihniyette bir başka ismin gelmesi durumunda değişen bir şey olmayacağı!
1999'DA ÇEŞMELERDEN İÇİLEBİLİR SU AKITMA SÖZÜ VEREN BÜYÜKERŞEN 25 YILDIR BU VAADİNİ YERİNE GETİRMEDİ
Eskişehir'de musluklardan akan, kendisiyle çay ve yemek dahi yapılamayan şebeke suyu, örneğin bir Kayseri'den, bir Konya'dan yüzde 40-50 kadar daha pahalı. 1999 yerel seçimleri öncesinde Yılmaz Büyükerşen, musluklardan içilebilecek su akıtmak için söz vermişti ancak aradan geçen 25 yıla rağmen bu sözünü tutmadı. Dolayısı ile Eskişehir halkı olarak içmek, çay ve yemek yapabilmek için her ay hatırı sayılı bir parayı da damacanalara ödemek zorunda kalıyoruz. Sizin anlayacağınız Eskişehir'de suya ödediğimiz fatura diğer şehirlerden kat kat fazla!
Eskişehir'de en büyük sorunlardan birisi otopark sorunu. Yıllardan beri "Bu şehirde otopark sorununu çözmeden trafik sorununu çözemezsiniz" diyoruz. Boş yere söylenmiş bir söz değil.
OTOPARK SORUNUNU ÇÖZMEDEN ŞEHRİN TRAFİK SORUNUNU TAM OLARAK DÜZELTME İMKANI OLMAYACAKTIR
Örnek vermek gerekirse; şehrin en büyük bulvarı olan Atatürk Bulvarı'nda, Yılmaz Büyükerşen Bulvarı'nda, en hareketli caddesi olan Atatürk Caddesi'nde ve hatta Yunusemre Caddesi'nde, bazı önlemler alınmaya çalışılsa da, trafik yolun yan tarafına park edilen araçlardan dolayı büyük aksaklıklar yaşanıyor. Her bir ışıkta geçmesi muhtemel araç sayısının ancak yarısı geçebiliyor. Hele hele Basın Şehitleri Caddesinde her gün yaşanan otopark rezaleti yüzünden bazen otobüslerin, araçların birkaç dakika bekledikleri gözleniyor. Diğer yandan tramvayların geçiş üstünlüğü ve her geçen gün çok daha fazla tramvayın araç trafiğini bölmesi, trafik akışının önemli oranda aksamasına neden oluyor. Şehri yöneten zihniyet uzun yıllar otopark sorununu çözmek için adım atmadı. Onca uyarıdan, baskıdan sonra bazı otoparklar yapıldı ancak yüksek fiyat tarifesi nedeniyle bu otoparklardan istenilen fayda sağlanamadı. Sanki bir ticare maksatla bu otoparklar yapılmış gibi davranıldı. Halbuki Batılı ülkelerde belediyelerin parkları olur ve o parklar 2-3 saat gibi bir süre insanların çarşı merkezindeki işlerini görebilmeleri için ücretsiz verilir. Bu yüzden parklar haricinde araç göremezsiniz ve doğal olarak hatalı, yanlış otoparklar nedeniyle trafiğin aksadığına şahit olamazsınız. Eskişehir yeni bir anlayışla yönetilmeye başlamadığı takdirde otopark sorunda bir iyileşme olmaz, eşgüdümlü olarak trafikte bir düzelme, iyileşme de yaşanamaz.
TRAFİK TAM BİR KEŞMEKEŞE DÖNÜŞTÜ; ÇÖZÜM ZİHNİYET DEĞİŞİMİ İLE BİRLİKTE BÜYÜK PROJELERİN HAYATA GEÇİRİLMESİ
Eskişehir'in en büyük sıkıntısı olarak trafik görülüyor. Bunun nedenlerinden ikisini saydık: Yanlış konumlandırılan ve yapılan bazı hatların yol daraltma haricinde bir işe yaramadığı, kullanılmadığı tramvay yollarında hareket halindeki tramvay araçlarının sürekli olarak trafiği aksatması, diğeri de hatalı otoparklar ki bu konuda vatandaşa diyecek fazla bir şey de yok!
Eskişehir'de trafik büyük sorunlardan bir başkası. Ancak bunun nedeni sadece yukarıda saydığımız iki husus değil. Bir de trafik akışını hızlandırmaya yönelik altyapı yatırımlarının bunca yıldır yapılmaması. Bakın Odunpazarı'nda Atatürk Lisesi ve Alaaddin Park etrafında gerçekleştirilen bir kavşak çalışması var. Ne kadar işe yaradığını kestirmek zor. Çünkü şehrin sadece bir bölgesinde trafiği hızlandırmak için yapılan basit bir çalışma ile trafikte iyi bir noktaya gelme ihtimali yok. Bu şehrin uygun yerlerde bat-çıklar, alt geçitler ile acilen zenginleştirilmesi, birçok noktada kırmızı ışıkların tarih olması gerekiyor. Mevcut zihniyet bunu 25 yıldar yapamadığına göre Eskişehir'in trafik sorununu çözmek için farklı bir zihniyete ve çok yüksek oranda iktidar desteğine ihtiyaç duymaktadır. Bunun da yolu bellidir!
Eskişehir halkı, sürekli olarak başka şehirlerin arkasında kalan, komşu illerin bile üst düzeye getirdiği belediyecilik hizmetlerini şehir halkına sunamayan bir zihniyetten kurtulmak için Mart ayı sonunda bir tercihte bulunacak. Yılmaz Büyükerşen tekrar kazandığı takdirde değişen bir şey olmayacak ve onunla aynı zihniyette bir başka ismin seçilmesi de bir şeyi değiştirmeyecek. Eskişehir halkı açısından acı gerçek budur ama önümüzde umutlanmak için harika bir de süreç, fırsat bulunmaktadır!