Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ardahan'ın Çıldır ilçesinde yer alan ve Türkiye'yi Gürcistan üzerinden Kafkaslar'a bağlayan Aşık Şenlik Tüneli'nde yapılan 2 bin 308 metre uzunluğundaki tünelin açılışında yaptığı konuşmada, Mozeret Geçidi'nin sadece bir ulaşım yolu değil aynı zamanda bölgenin tarihi, kültürel ve ekonomik dokusunu şekillendirmesi açısından da büyük önem taşıdığını ifade etti.
"Projemizde doğanın korunmasına özen gösterdik"
Ardahan'ın yetiştirdiği büyün ozan Aşık Şenlik'in ismini tünele vererek bölgenin kültürel mirasına da sahip çıktıklarını anlatan Bakan Uraloğlu, "Güzergâh üzerinde yer alan 2 bin 159 rakımlı Mozeret Geçidi'ni 2 bin 308 metre uzunluğunda çift tüplü olarak inşa ettiğimiz Aşık Şenlik Tüneli ile geçtik. Aşık Şenlik Tüneli ile Ardahan ve Doğu Anadolu'nun Çıldır ilçesi üzerinden Aktaş Sınır Kapısı'na ve Gürcistan'a yüksek standartlı bir ulaşım sağladık" şeklinde konuştu.
Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı Yolu'nun Aktaş Gölü yakınlarından geçen kesiminde toplam 2 bin 660 metre uzunluğunda ve 3 metre yüksekliğinde gürültü bariyeri montaj çalışmaları yaptıklarını vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Gürültü bariyeri ile 42 kuş türünün yaşadığı ve bazı türlerin Türkiye'deki tek üreme noktası olan göldeki doğal hayatın ulaşımdan etkilenmesinin önüne geçeceğiz. Böylece bu bölgemizde canlı hayatı ve çeşitliliğinin korunmasına da katkı sağlayacağız."
"2 milyar 437 milyon litre akaryakıt tasarrufu"
Tünelin Ardahan'ın coğrafi izolasyonunu ortadan kaldırarak, bölgeyi Türkiye'ye ve dünyaya daha yakın hale getirdiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Artık Ardahan sadece doğal güzellikleriyle değil, ulaşım kolaylığıyla da dikkat çeken bir yer haline gelmiştir. Bu yapılarımız sayesindeki seyahat süresindeki kısalmalardan yaklaşık 113 milyar 870 milyon lira iş gücü tasarrufu, akaryakıttan ise yaklaşık 83 milyar 622 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 197 milyar 492 milyon lira ekonomik fayda sağlıyoruz" dedi.