TÜKDES GSM operatörlerinin fiyatları ile ilgili yaptığı açıklamada, ‘’Haberleşme özgürlüğü bir kamusal hizmettir. Sonuçta, GSM operatörleri kamudan aldıkları lisanslarla bu hizmetleri yürütmektedir. Orta vadeli program, enflasyon ve enflasyon beklentilerine göre bir zam yapılmalıdır’’ diye konuştu.
Şikayetler 4 grupta toplanıyor
Tüketiciletin GSM operatörleri ile ilgili 4 konudan şikâyetçi olduğunu belirten Bakal, ‘’Bir, GSM operatörlerinin tarifelerinin karmaşıklığı; iki, fiyatların yüksekliği; üç, alınan ücrete göre verilen hizmetin kalitesinin düşük olması; dört, tüketici mecburiyetinin kötüye kullanılması’’ ifadelerini kullandı. Tüketicilerin bu konularda tepkisiz kalmamaları gerektiğini ve seslerini duyurmaları gerektiğine dikkat çeken Bakal konuşmasını şu sölerle bitirdi: ‘’Resmi yollara başvurma hakları da var. Bilindiği gibi, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna, ayrıca Ticaret Bakanlığına ve Rekabet Kurumuna başvuruda bulunabilirler. Bu başvuruları resmi kurumlar titizlikle incelemeli ve az sayıda GSM operatörünün tüketici mecburiyetini kötüye kullanmasını engellemelidir. Tüketiciler, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna şikayette bulunabilir. Eğer tüketici, bulunduğu yerde istenilen hızda internete erişemiyor, telefon görüşmesi yapamıyor ya da SMS gönderemiyorsa, bağlı bulunduğu ildeki Tüketici Hakem Heyetine başvurarak, ödediği ücreti ayıplı hizmetten dolayı geri alabilir’’
İlksen AKKAN