Toplam 130 kilometrelik yolun 90 kilometrelik kısmının Eskişehir sınırlarında bulunduğunu ifade eden Gürol Yer, Kent Çalışmaları Merkezi tarafından hazırlanan detaylı raporu basın mensuplarıyla paylaştı. Raporda, özellikle Kalabak Su Tesisleri önü, Karapazar Mahallesi kavşağı, Taşlık Rampası, Çatören Kırsal Mahalle girişi ve Kırka Bor Tesisleri gibi noktalarda yaşanan kazaların nedenleri ve yolun fiziki eksiklikleri sıralandı. "Bu yol, dar ve tehlikeli yapısıyla neredeyse her gün yeni bir kazaya sebep oluyor. Özellikle yağışlı havalarda veya gece karanlığında can kayıpları artıyor" diyen Yer, geçtiğimiz günlerde Kırka-Karaören arasında yaşanan ve 4 vatandaşın hayatını kaybettiği kazayı hatırlatarak, "Bu acı tablo artık kabul edilemez" ifadelerini kullandı.
Yer, yolda yaşanan kazaların sadece teknik hatalardan değil, aynı zamanda uzun yıllardır çözüm üretilmemesinden kaynaklandığını vurguladı. “Sözde açılan bir şantiye, birkaç kamyon ve iş makinesiyle halk kandırılıyor. Bu, bir göz boyamadır. Yıllardır bu yol için hiçbir ciddi adım atılmadı. Bu ihmaller yüzünden insanlar hayatını kaybederken yapılan basit taziyeler ve sabır çağrıları inandırıcı olmaktan çok uzaktır. Giden her canın vebali, sorumluluk almayan yetkililerdedir” dedi.
“TURİZMİ DE BALTALIYOR”
Yolun sadece can kayıplarıyla değil, bölgenin sosyoekonomik gerilemesiyle de doğrudan ilişkili olduğunu belirten Yer, “Seyitgazi, Han ve Kırka gibi ilçeler, bu yolun iyileştirilmesiyle yeniden canlanabilir. Tarım ve hayvancılığın yoğun olduğu, Frig Vadisi ve Seyyit Battal Gazi Külliyesi gibi önemli turistik alanlara ev sahipliği yapan bu bölge, ülkemizin önemli değerlerinden biridir. Ancak ulaşımın bu kadar tehlikeli ve zor olması, hem turizmi hem ekonomiyi baltalıyor” şeklinde konuştu.
Raporda yer alan teknik sorunların çözümüne dair öneriler de paylaşılırken, Gürol Yer, alınması gereken acil önlemleri şöyle sıraladı:
"Özellikle kazaların yoğun olduğu bölgelerde erken uyarı sistemleri, genişletilmiş yollar ve güvenli kavşak düzenlemeleri yapılmalı. Bu geçici çözümler tamamlanana kadar ise ilgili makamların daha sık denetim yapması ve sürücüleri bilgilendirmesi şart."
Seyitgazi Yolu’nun Marmara, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleri arasında stratejik bir geçiş noktası olduğunu vurgulayan Yer, "Bu yolun sadece Eskişehir için değil, Türkiye için de büyük önemi var. Ancak yıllardır ihmal edilen bu bölge, kaderine terk edilmiş durumda. Artık yeter diyoruz. Bu yol, can güvenliği sağlanacak şekilde yenilenmeli ve bölge halkına hak ettiği değer verilmelidir" dedi.
“SAMİMİYETSİZ BEYANLAR”
Yer açıklamasında şunları söyledi:
“İYİ Parti Odunpazarı İlçe Teşkilatı Kent Çalışmaları Merkezince incelemesi, derlemesi yapılan ölüm ve utanç yolu ile ilgili tespitlerimiz bunlardır. Beraberinde yolun teknik ve fiziki olumsuzlukları yanında mevsimsel durumlar, gündüzden geceye geçiş, göz yanılmaları, refleks zayıflıkları ve en önemlisi sürüş teknik ile tecrübeleri tümden sebep olarak önümüze çıkmaktadır. Ağızlarda sakız olan samimiyetsiz ve gerçek dışı beyanlar ve sabır dileme vicdansızlıkları konunun aslını aldığımızda kabul değildir. Gerçekten ama gerçekten yeter diyoruz. Buradan ısrarla söylüyoruz yalnızca tepkileri baskılamak için açılan Yol Yapım Şantiyesi, 2 kamyon, 1 iş makinası bir kandırmacadır, bir göz boyamadır. Budan iddiayla söylüyorum. Konunun idari, siyasi muhataplarının o yola gitmeyi bırakın, Eskişehir’den güney batı yönüne bakmaya cesaretleri yoktur. Biz bunu kabul etmiyoruz. Canlarımız gidiyor milli servet heder oluyor ama kimsenin umurunda değil, basit taziyeler ve günü birlik beyanlar hiç samimi ve inandırıcı gelmiyor ve hiçbir etkisi de yok. Bu yol bu durumdayken ve bu yolda insanlarımızı kaybediyorken, hangi yatırımdan bahsetseniz, şehire bu kadar kaynak getirdik deseniz ne ile övünseniz boşuna hepsine geçin bunları der geçeriz.
Bunun yanında bir tespitimizide paylaşmak istiyoruz. Bölge altın değerinde bir bölgedir. Ulaşım kolay ve kaliteli bir duruma getirilirse. Seyitgazinin, Han ilçemizin Kırkanın maküs talihi tersine dönecektir. Seyitgazi yönü güzergah olarak Marmara, İç Anadolu, Akdeniz ekseninde kestirme bir konumdadır. Türkiye’de tek olan Kırka Bor tesisleri, On binlerce kişinin ziyaret ettiği Seyitbattal Gazi Külliyesi, Sücaattin Veli Hazretleri Külliyesi, Batı Anadolunun Kapadokyası olan Frig Vadisi bu yol üzerindedir. Tarım bu bölgede, hayvancılık bu bölgede yoğundur. Ancak maalesef bu bölge çok uzun zamandır değer kaybetmiş ve küçülerek bu günkü maküs duruma gelmiştir. Sebeple bir yol yapmak yalnız canlarımızı kurtarmayacak, bölgesel canlanmaya neden olacaktır diyoruz. Sözlerimizin muhatabı Resmi, Özel, Tüzel, Siyaset, Muhalefet hepsidir.”
Basın toplantısı, yolun acil şekilde yenilenmesi çağrısıyla son bulurken, Gürol Yer ve İYİ Parti yönetimi, konunun takipçisi olacaklarını ifade etti.