Ak Parti Eskişehir İl Başkanı Gürhan Albayrak, Eskişehir Halk Lokantası’nın yerinin değişeceğine yönelik iddialar hakkında konuştu.
Parti il binasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Albayrak, halk lokantasının yeri ve URAYSİM projesi hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Vatandaşın can güvenliğini hiçe saydılar
Eskişehir Halk Lokantasının Bayat Pazarı’na taşınacağı iddialarına yanıt veren Albayrak, “Aslında biliyorsunuz ki orası eskiden Kentsel Dönüşüm Daire Başkanlığı’nın bulunduğu bir binaydı. Ancak yaklaşık iki-üç yıl önce bu binanın depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yerini değiştirdiler. Şimdi ise bu binayı Kent Lokantası olarak kullanıma açtılar. Bu durum, vatandaşın can güvenliğini hiçe sayan bir anlayışın göstergesidir” dedi. Konuyu daha önce de dile getirdiğini aktaran Albayrak, “Hatırlarsanız, 56 yıllık bir su deposu şu an kız yurdu olarak hizmete açıldı. Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin bu konuda kapsamlı çalışmalar yapması gerektiğini düşünüyorum. Ancak gelinen noktada Eskişehir’in ciddi bir kentsel dönüşüm sorunuyla karşı karşıya olduğu, depreme dayanıksız binaların sayısının her geçen gün arttığı ve buna rağmen hiçbir somut adım atılmadığı görülüyor” ifadelerini kullandı.
Adalar’da inşaat halindeki bir binanın çökmesi üzerine 4 işçinin yaralanması konusuna da değinen Albayrak, “ Yakın zamanda Adalar’da bir bina yıkımı sırasında, plansız ve tedbirsiz çalışmalar nedeniyle yan binaya büyük zarar verilmişti. Bu olay, yıkım ve kentsel dönüşüm süreçlerinin ne kadar eksik ve özensiz yürütüldüğünü bir kez daha ortaya koyuyor. Ayrıca İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Orkun Bey, yaptığı açıklamada, şehirde acilen yıkılması gereken 6 bin bina olduğunu belirtti. Biz yıllardır kentsel dönüşümün önemine dikkat çekiyor, mevcut yapı stokunun yenilenmesi gerektiğini savunuyoruz. Ancak maalesef, bir deprem felaketi yaşanmadan harekete geçilmiyor. Kent Lokantası meselesine dönersek; eğer bu bina kullanıma açıldığı sırada bir deprem olsaydı, oradaki insanların can güvenliği ciddi şekilde tehlikeye girerdi. Bu durum, şehri yönetenlerin halkın güvenliği konusundaki duyarsızlığını ve vurdumduymazlığını bir kez daha gözler önüne seriyor. Biz bu konuda sürekli uyarılarda bulunuyoruz ve “gelmekte olan geliyor” diyoruz. Ancak yetkililer bu uyarıları görmezden gelerek kendi gündemlerine odaklanmaya devam ediyor” diye konuştu.
Eskişehir için sıçrama olacak
Uraysim projesi hakkında da son gelişmeleri aktaran Albayrak, “URAYSİM konusu yaklaşık üç yıldır devam eden bir süreç. Ancak bunun geçmişi 2012 yılına kadar uzanıyor. Son gelinen noktada, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin 6-7 yıl önce projeye “tamam” dediği bir dönem olmuştu. Ancak daha sonra, yaklaşık iki yıl önce bu projeye karşı çıkıldı ve çeşitli davalar açıldı. Ulaştırma Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü gibi kurumlarımız kapsamlı çalışmalar yaparak bu süreci yürüttü. Nihayetinde, açılan davalar bakanlıklarımız tarafından kazanıldı. Bu hukuki sürecin tamamlanmasının ardından, yaklaşık bir buçuk ila iki yıl önce projenin yönetim kurulu belirlendi.Gelinen noktada, genel müdür vekili atandı ve proje için 5 yıllık stratejik plan tamamlanarak onaylandı. Eğer bir aksilik olmazsa, 2025 yılında bu projeye dair ekipman alımları başlayacak. Şu an itibariyle şartnameler hazırlanıyor. Ayrıca TÜRASAŞ ve Anadolu Üniversitesi’nden görevlendirilen uzmanlar da projeyle ilgili çalışmalarına başladı. Bu proje, Eskişehir’in raylı sistemler alanında bir merkez haline gelmesi için büyük bir adım olacaktır. Bu noktada, TÜRASAŞ Bölge Müdürlüğü’nün aldığı 560 milyon Euro’nun üzerindeki lokomotif üretim ihalesini de vurgulamak istiyorum. Şu anda bu imalatlar devam ediyor ve bu TÜRASAŞ’ın 130 yıllık tarihinde tek sözleşmeyle aldığı en büyük proje. Proje kapsamında, raylı sistemlerin gelişimi ve sertifikalandırılması noktasında Türkiye ve yakın coğrafyanın ihtiyaçlarını karşılayacak bir altyapı hedefleniyor. Sanayideki bir kavramı hatırlatmak isterim: “Ölçemediğiniz bir şeyi geliştiremezsiniz; geliştiremediğiniz bir ürünü satamazsınız.” İşte bu projeyle, hem raylı sistemlerdeki teknolojik gelişim sağlanacak hem de uluslararası standartlarda sertifikalandırma süreçleri yürütülecek. Şu an itibariyle 5 yıllık stratejik planın tamamlanmasıyla birlikte, üç ekipman için karar alındı. Bunların şartnameleri hazırlanıyor ve 2025 yılında ihaleler yapılacak. Bu ekipmanların temin edilmesiyle birlikte proje tam anlamıyla faaliyete geçecek. Bu sürecin Eskişehir için büyük bir sıçrama olacağını düşünüyorum” diye konuştu.