CHP Eskişehir Milletvekili İbrahim Arslan, önergesinde şu konulara cevap istedi:”.Bu günkü ismi TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü olan fabrikamızın, Anadolu'nun ilk sanayi hamlesi olduğu bilinmektedir.Ulusal Kurtuluş Savaşı yıllarında ürettiği top kamaları, Kıbrıs Barış Harekatı döneminde üretilen roketatar projesi, yaklaşık yüzde 80 yerlilik oranıyla üretilen dizel elektrikli lokomotifler, Devrim arabaları ve ilk Türk lokomotifi Karakurt, fabrikamızın şehir ve ülke ekonomisi açısından taşıdığı stratejik önemi belirgin bir şekilde ortaya koyan örneklerdir.
Ancak maalesef son günlerde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yurt dışından sağlanan belirli finansmanlar karşılığında, "demiryolu sektöründe serbestleşme" kisvesi altında yaptığı mevzuat çalışmaları kapsamında, TÜRASAŞ'ın özelleştirme tehdidiyle karşı karşıya olduğu görülmektedir.
Bakanlığın Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile yaptığı görüşmelerin tutanakları, hem demiryolu emekçileri hem de demiryollarını milli bir mesele olarak gören duyarlı vatandaşlarımız tarafından endişeyle karşılanmıştır”.
CHP Milletvekili Arslan,önergesinde demiryolu meselesini ciddi bir mesele olarak ele aldıklarını da vurgulayarak,” işçisiyle memuruyla demiryolu endüstrisinde emek sarf edenler başta olmak üzere tüm demiryolu sevdalıları ve vatanseverlerle birlikte omuz omuza mücadele etmeye devam edeceğiz. TÜRASAŞ’ın tamamen veya bölge müdürlükleri bazında, serbestleştirilme programı çerçevesinde özelleştirilmesi planlanmakta mıdır?Demiryollarının “serbestleştirilmesi” ihtiyacının gerekçeleri nelerdir?Demiryollarının serbestleştirilmesi ihtiyacını doğuran koşulları ortadan kaldırmak için farklı yöntemler denenmiş midir?”
Can HACIOĞLU