Acilen düzenleme yapılmalı

Basın mensuplarıyla bir araya gelerek sorularını yanıtlayan Tüketiciyi Bilgilendirme ve Bilinçlendirme Derneği Başkanı Sülahi Özalp, son dönemde artan cep telefonu faturalarına dikkat çekerek, “Tüketiciler cep telefonu faturaları konusunda rahatsız ve mağdurlar. Bu durumun yasal bir düzenlemeyle belirli sınırlar içinde tutulması gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda bir çalışma yapılması, bir sınır konulması lazım. Geçen sene 200 lira ödediği fatura için bu sene 400-500 lira ödeyen çok fazla tüketici var. İletişim hakkımız var ve bu hakkımızı daha uygun koşullarda kullanmalıyız. Yüzde 200-300 oranında fiyat artışlarını doğru bulmuyoruz ve bu konuda bir düzenleme yapılması gerekiyor. Nasıl ki konut kiralarında enflasyon oranında bir artış varsa, telefon faturaları için de benzer bir düzenleme olmalı. İnşallah devletimiz, hükümetimiz ve ilgili bakanlıklar bu konuda bir çalışma yaparak tüketicilerin şikayetlerine yanıt verir ve mağduriyetlerini giderir" dedi.

Tüketiciler dikkat etmeli

"Efsane kampanyalar" veya "cuma indirimleri" adı altında yapılan kampanyaların tüketiciyi yanıltığını söyleyen Özalp, "Kasım ayında indirim dönemleri dünya genelinde de yaygınlaştı ve bu dönemde reklam kampanyaları hızla devam ediyor. Evet, bazı indirimler gerçekten var; tüketiciler ihtiyaçlarını bu günlerde karşılamak istiyor. Ancak tüketicilerimiz dikkat etmeli, çünkü art niyetli kişiler de bu günleri bekleyerek sahte görsellerle yanıltıcı satışlar yapabiliyor. Keşke bu indirim günlerinde temel gıda maddelerinde de indirimler yapılsa. Özellikle zincir marketlerden temel ihtiyaçlarımız olan yağ, şeker, kuru bakliyat gibi ürünlerde de indirim bekliyoruz" diye konuştu.

İnternetten alışverişe dikkat

İndirim günlerinde sosyal medya üzerinden yapılan ürün satışlarına da dikkat edilmesi gerektiğini söyleyen Özalp, "Sosyal medyada adres, fatura, garanti belgesi olmayan firmalardan alışveriş yapmamalıyız. Bu durumda tüketici, internet üzerinden alışveriş yaptığında 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanabilir. Ancak adres ya da fatura bilgisi olmadığı için muhatap bulunamıyor ve cayma hakkını kullanmak mümkün olmuyor. nstagram’da kendi ürünleriymiş gibi paylaşım yapıp IBAN üzerinden para alarak ürün göndermeyen dolandırıcılar da var. Tüketicilerin haklarını kullanabilmesi için ellerinde belge olması gerekiyor; aksi takdirde yasal haklarını kullanmaları zorlaşıyor. Cayma hakkını kullanabilmek için karşı tarafta bir muhatap olması şart" dedi.

Kampanyalar kafaları karıştırıyor

İdirim adı altında "3 al 2 öde" veya "2 al 1 öde" gibi tüketicinin kafasını karıştıran kampanyaların varlığına da dikkat çeken Özalp, "Bu tarz kampanyaların gerçek olup olmadığını kontrol etmeliyiz. Aynı ürünün başka bir yerdeki fiyatını araştırarak gerçek indirimi öğrenebiliriz. Tüketicilerin bu tür alışverişlerde mutlaka araştırma yaparak ve hesabını iyi yaparak karar vermesi gerekiyor. Alışveriş sonrasında 14 günlük cayma hakkını kullanabilmek için de mutlaka gerekli belgeleri saklamalılar" ifade etti.

Merkez Bankası'ndan TL Mevduat İçin Sadeleşme Adımı Merkez Bankası'ndan TL Mevduat İçin Sadeleşme Adımı

TUĞBA AKTAY

Kaynak: Tuğba Aktay