Tepebaşı Belediyesi Meclisi’nde Adalet ve Kalkınma Partisi Grubu adına Musab Tayyip Altınkaynak’ın geçtiğimiz meclis toplantısında verdiği soru önergesine belediye yetkililerinden yanıt geldi. Altınkaynak’ın, Yapı Kullanma Belgesi düzenlenmesi için ek ücret talebi konusundaki sorusuna ilişkin açıklama, belediyenin işleyişi ve gelir tarifesine dair detaylı bilgiler içeriyordu.
Tepebaşı Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, 2025 Yılı Gelir Tarifesi’nin, 08.10.2024 tarihli meclis kararıyla onaylandığı ve bu kapsamda Yapı Kullanma İzin Belgesi ücretlerinin güncellendiği belirtildi. Ancak, 2024 yılında başvuru yapmış olup işlemleri 2025 yılına sarkan dosyalar için yeni tarifeye göre fark tahakkuk ettirildiği ifade edildi. Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
“Yapı Kullanma İzin Belgesi almak için 2024 yılı Kasım ve Aralık aylarında başvurusu yapılmış ancak işlemleri 2025 yılında tamamlanan dosyalarda, yeni yıla ait gelir tarifesi uygulanmaktadır. 2024 yılı tarifesine göre tahsil edilen tutar, yeni tahakkuktan düşülmekte ve vatandaşlardan herhangi bir ek ücret talep edilmemektedir.”
Belediye, 2025 yılı gelir tarifesinde “2. kontrol ücreti” düzenlemesinin güncellendiğini ancak bu durumun kamuoyuna yansıyan farkla ilgisi olmadığını da vurguladı. Ayrıca, 2024 yılı gelir tarifesine uygun şekilde iş bitirme tutanağı imza altına alınan dosyaların, vatandaş mağduriyeti yaşanmaması adına 2024 yılı tarifesi doğrultusunda sonuçlandırıldığı belirtildi.
Son olarak, belediyenin İmar ve Şehircilik Müdürlüğü personelinin tüm işlemleri Belediye Gelirleri Kanunu’na uygun şekilde yürüttüğü ve vatandaşların bilgilendirildiği ifade edildi. Tepebaşı Belediyesi’nin açıklaması, Musab Tayyip Altınkaynak’ın soru önergesine yanıt niteliğinde olup, kamuoyunda merak edilen ücret politikalarına ilişkin detaylı bir bilgilendirme sundu.