Genel Merkez Omur Kurulu Üyesi Yaşar Keçili, “Eve teslim beyaz eşya/mobilya vb. ürünlerin teslim adresi sözleşme adresin bulunduğu sokak /caddeler değildir. Hayatın olağan akışında; ev denilince içinde oturulan konut anlaşılır” dedi. Mobil asansör gerekliyse giderlerinin satıcı tarafından karşılanması gerektiğini belirten Keçili, “Tüketicilerin satın aldığı beyaz eşya/mobilya vb. ürünleri tüketicilerin oturduğu sokak/caddeye getirerek; eşyalarını yüksek katlı konutlarına mobil asansörle çıkarmalarını istemek sözleşme kurallarına /hayatın olağan akışına aykırıdır. Mobil asansör gerekliyse; giderleri satıcı tarafından karşılanır. Satın aldıkları eve teslim beyaz eşya/mobilya vb. eşyaları tüketicilerin sözleşmede belirttikleri adresteki konuta teslim için mobil asansör istenen tüketiciler, mobil asansör ücretlerini satıcıdan alabilirler” diye konuştu.
“Tüketici hakem heyetleri başvursunlar"
Yaşar Keçili konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:
“Eve teslim beyaz eşya/mobilya vb. eşyalar servis elemanları tarafından tüketicilerin ikamet ettikleri sokak /caddelere getirilerek; tüketicilerden eşyaların mobil asansörle konutlarına çıkarılmasının istenmesi halinde; eve teslim beyaz eşya/mobilya vb ürünlerin teslim adresi teslim adresi sözleşme adresinin bulunduğu sokak /caddelerin olmadığı, teslimin konutta yapılması gerektiği ; satıcıya/servis elemanlarına yöneltilmeli. Satın aldıkları beyaz eşya/mobilya vb. ürünleri mobil asansörle taşıtmak zorunda kalan tüketiciler mutlaka mobil asansör taşıtma faturalarını almalı. Tüketiciler satıcılardan satın aldıkları beyaz eşya /mobilya vb. eşyaları mobil asansörlerle taşıtma bedellerini satıcıdan almak için; ürün faturası ve mobil asansör taşıma faturasıyla bağlı bulundukları il /ilçenin Tüketici Hakem Heyetlerine müracaat etmelidir. Unutulmamalı ki; hak arandıkça haksızlıklar azalır.”