Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu tarafından kabul edildi. Teklif, eğitim öğretim hizmetlerini yürüten öğretmenlerin seçilmeleri, yetiştirilmeleri, atanmaları, hakları, ödev ve sorumlulukları, ödül ve cezaları, kariyer basamaklarında ilerlemeleri ve öğretmenlik mesleğine ilişkin diğer hususlar ile Milli Eğitim Akademisi'nin kurulması, görevleri, teşkilat yapısı ve personeline ilişkin konuları düzenliyor.
Bu düzenlemeyle öğretmenlerin hak, ödev ve sorumlulukları netleştiriliyor. Öğretmenler, öğrencilerini Anayasa'da belirtilen temel ilkelere bağlı, Türk milletinin milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerini benimsemiş, ülkesine, toplumuna ve insanlığa karşı sorumluluk hisseden, erdemli bireyler olarak yetiştirmekle yükümlü olacaklar. Öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimi için çaba gösterecek, meslektaşları, aile ve velilerle işbirliği yapacaklar.
Öğretmenler ayrıca, öğrencilerin öğrenme biçimleri ile ilgi ve yeteneklerini dikkate alacak ve kişilik haklarına saygı gösterecekler. Eğitim öğretim ortamında öğrencilerin her türlü olumsuz söz, tavır ve davranışlardan korunmaları için çaba gösterecekler.
Görevleri arasında derse girmek, nöbet tutmak, merkezi veya mahalli sınavlarda görev almak, kurul ve komisyonlara, tören ve toplantılara, öğrencilere yönelik etkinlikler ile kulüp faaliyetlerine katılmak ve öğrenci rehberlik hizmetlerini yürütmek yer alacak. Ayrıca uygulama gerektiren eğitimleri koordine etmek ve eğitim öğretim süreçlerine ilişkin diğer iş ve işlemleri yürütmek de öğretmenlerin sorumluluğunda olacak.
Öğretmenler, olağanüstü hal, genel afet ve salgın hastalık durumları haricinde meslekleriyle ilgili olmayan iş ve faaliyetlerde rızaları dışında görevlendirilemeyecekler.
Teklifle yöneticilerin ödev ve sorumlulukları da düzenleniyor. Öğretmenlerin ve yöneticilerin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin hususlar, okul tür ve kademelerine göre Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenecek.