Son olarak dün gece büyük bir kazanın yaşandığı Eskişehir-Afyonkarahisar yolu ile ilgili yıllardır bir ilerleme kaydedilemediğini belirten İsmail Kumru, "Afyonkarahisar yolu, çok sık kullanılan ve oldukça virajlı bir yol. Ancak ne yazık ki Eskişehir cezalandırılıyormuş gibi bir durum var. Afyon sınırları bittiğinde Eskişehir sınırlarına girince bu çift yol çalışmaları bir türlü yapılmıyor. Geçmiş yıllarda da bu mesele tamamen bir seçim vaadine dönüşmüştü. Her seçim döneminde “Afyon yolu yapılacak” sözü veriliyor ama maalesef bir ilerleme sağlanmıyor. Son bir ay içinde 3 büyük kaza yaşandı. Yaklaşık 20-25 günlük bir süre içinde birçok maddi hasarlı kazalar da oldu. Dün ise çok ciddi bir ölümlü kaza meydana geldi. Bundan sonra da benzer kazaların yaşanması kaçınılmaz gibi görünüyor. Çünkü siyasiler bu konuda verdikleri sözleri tutmuyor ve bu yolu gidiş-geliş şeklinde modern bir hale getirmiyorlar. Eskişehir’in yol sorunu artık dayanılmaz bir noktaya geldi" ifadelerini kullandı.

Bakan Kurum: “Sinop’un güzelliğine güzellik kattık” Bakan Kurum: “Sinop’un güzelliğine güzellik kattık”

Somut adımlar atılmalıdır!

Sarıcakaya'da iki yıldır çok hızlı bir yol çalışması yapıldığını bunun nedeninin ise maden çalışmaları olduğunu ifade eden Kumru, "İktidarın yatırım planları ve tasarruf tedbirleri çerçevesinde bazı projeler erteleniyor ya da yapılmıyor. Ancak tasarruf tedbirleri eğitim, sağlık, can güvenliği veya askeri alanlarda uygulanamaz. Eğer bir yol yapılacaksa, bunun için başka bir alandan tasarruf edilmesi gerekir. Ancak burada öncelik yanlış belirleniyor. Biz Eskişehir’in cezalandırılmasını istemiyoruz. Ne yazık ki, yerel yönetimi farklı bir siyasi parti kazandığı için iktidarın Eskişehir’de yolları yapmadığını düşünüyoruz. Sarıcakaya yoluna baktığımızda, burada iki yıldır çok hızlı bir çalışma yapılıyor. Neden? Çünkü o bölgede maden ocakları açılıyor. Ancak bu yol, Afyon yolu veya çevre yolu kadar önemli bir yol değil. Öncelik, insanların daha fazla kullandığı bağlantı yollarına verilmelidir. Sarıcakaya yolu yapılsın, ancak sadece maden için yapılmasın. Afyon yolunun yapılması için illa orada da bir maden mi açılması gerekiyor? Kırka’da bor madeni işlenen fabrikalar bulunuyor. Buradan Eskişehir’e her gün yüzlerce işçi servisi gidip geliyor. Özellikle Yenikent, Yıldıztepe, Gültepe ve Ihlamurkent gibi mahallelerde yaşayan işçiler için bu yol ciddi bir risk oluşturuyor. Kendi araçlarıyla gidip gelenler de aynı riski yaşıyor. Bu yol sadece seçim vaatlerinden ibaret kalmamalı. Artık somut adımlar atılmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu.

Muhabir: Esra KAHYA