B2B internet ticaretinde yeni bir çağ başlıyor. Bu sistemle üreticiler ile son satıcılar arada aracı olmadan ürünlerini tahsis edebilecek ve zincir marketlerdeki fiyat skalasını yakalayarak rekabet edebilir duruma gelecek. Proje yerel esnafın üreticilerle doğrudan iletişim kurmasını sağlayarak, aracıların ortadan kalkmasını sağlıyor. Bu yenilikçi yaklaşım sayesinde işletmelerin kar marjı artıyor ve daha geniş bir ürün yelpazesi sunuluyor. Esnafın ürün tedarikini kolaylaştırarak işletme süreçlerini optimize eden bu platform sayesinde hızlı ve güvenilir bir şekilde ürün temin edebilmesi ile işletmelerin rekabet gücü artacak. 2018’den itibaren küçük esnafı ihtiyacı olan binlerce çeşit ürünle çok kısa zamanda iade garantili ve aracısız olarak buluşturan proje, Kasım 2023 itibarı ile faaliyete geçirdiği hizmeti ile üreticilere 81 ve 922 ilçede bakkaldan eczaneye, nalburdan kırtasiyeye kadar tüm yerel esnafa sıfır yatırım maliyeti ile aracısız şekilde ulaşma fırsatı sunuyor.
Proje ile ToptanTR.com kurucu ve CEO’su Sezgin Şener, “Projeye ilk başladığımızda ağırlığımız çeyrek asırlık tecrübemiz bulunan hızlı tüketim ürünleriydi, ancak proje büyüdüğünde geleneksel kanaldaki birçok farklı esnafın da aracılardan dolayı çok pahalı ürün aldığını ve müşterilerine hizmet vermekte zorlandıklarını tespit ettik. Mahallelerimizdeki manavdan nalbura, kırtasiyeciden züccaciye kadar tüm esnafın aynı dertten mustarip olduğunu görünce bu projeyi tüm esnafa uygun nasıl kurgulayabiliriz fikri ile yola çıktığımızda tüm sektörlerden farklı üreticilerin direkt olarak kendisine mağaza açtırarak aracısız olarak esnafa ulaşabilmesini sağlayan pazaryeri iş modelini gündemimize aldık. Bu tarih itibari ile tüm pazarlama, satış, lojistik ve yazılım ekiplerimizi bu projenin geliştirilmesine yönlendirdik” dedi.
Üretici de, esnafta, son tüketici de mutlu olacak
Esnaf ile üretici arasındaki aracıların tamamını sistemin dışına çıkaracaklarını belirten Şener, “Süreç içerisinde ihtiyaçların doğru tespiti için birçok üretici, esnaf ve STK’lar ile ortak toplantılar yaparak en optimum projeyi kurguladık. Bu modelimizde üreticinin ihtiyaç duyduğu tüm pazarlama altyapıları mevcut, örneğin x markanın üreticisi sadece bakkallara özel veya sadece eczanelere özel kampanyalar çıkabiliyor ve bu kampanyalara il, ilçe, mahalleye kadar sınırlayabiliyor. Ayrıca tüm fiyat kontrolü kendisinde olduğu için sürecin tamamını uçtan uca raporlayabiliyor. Esnafla üretici arasındaki aracıların tamamını sistemin dışına çıkaracaklarını ve bu sayede hem üreticinin hem esnafın hem de esnaftan alışveriş yapan son tüketicilerin tamamının mutlu olacağı mükemmel bir projeyi ortaya çıkarmanın haklı gururunu yaşıyoruz” diye konuştu.