Yağışlı havaların şehrimize gelmesiyle araç sahiplerinin bu havalarda ekstra dikkatli olması gerektiğini açıklayan Curu, “Hava 6-7 derecenin altına indiği zaman biz kışlık lastiğin kesinlikle kullanılmasını öneriyoruz. Çünkü yazlık lastik performansı 6-7 derecenin altında kayma yapabiliyor ve fren mesafesi artabiliyor yani kar yağışına bağlı değil hava soğuduğu zaman her halükarda kışlık lastik öneriyoruz” dedi.
EN ÖNEMLİ ETKEN FRENLEME MESAFESİ
En önemli etkenin frenleme mesafesi olduğunu kaydeden Curu, “Yani Allah korusun bir ıslak havada bile yazlık lastiği fren mesafesi kışlık lastiğe göre çok daha fazladır. Lastiğin tabi ki bir kullanım ömrü var. Lastiğin kullanım ömrü maksimum 5 yıl olarak gözüküyor ama 1 yılda bile çok fazla yol tüketip lastiği fazla aşındıranlar kişilerde var. Onların işi bilen profesyonel bir lastikçide gelip kontrol ettirmeleri lazım. Vatandaş belki lastiği sıfır almış üzerinden bir ay geçmiştir mesela sert bir kaldırıma vurmuş ya da bir çukura girmiştir diş derinliği sıfır olmasına rağmen o lastik balon bile yapmış olabilir. Balon yapmış lastik çok tehlikelidir. O yüzden gelip bir şekilde yola çıkmadan önce lastikçilerde ya da bizde kontrol ettirirseler iyi olur. Biz bir sorun olmasa bile dört lastik check-up yapıp gönderiyoruz. Bu da kişiye güvenli bir yolculuk sağlıyor” ifadelerini kullandı.
LASTİK BASINÇLARININ EŞİTLENMESİ GEREK
Her uzun yol öncesi lastiklerin basınçlarının eşitlenmesi gerektiğini belirten Curu konuşmasını şu sözlerle bitirdi: “Yaz mevsiminde de kış mevsiminde de uzun yol öncesi fabrika değerlerinde lastik basınçlarının eşitlenmesi gerek. Bir araç için 36 psi değer verilmişse ve lastik basıncı azsa ya da daha fazlaysa o lastikten tam performans alamazsınız veya kışlık lastik 36 psi değeri var ama lastik içindeki basınç şu an 30 psi diyelim yine o lastiğin performansı tam olmaz. Yani bir hava inme şikâyeti yoksa bile müşterinin periyodik olarak 15 günde ya da 1 ayda bir lastiklerini dijital saatte kontrol edilmesi gerekir”