Genel Başkan Yardımcısı Eyüp Dokuzlar konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:”Telekomünikasyon (internet, sms, telefon vb.)hayatın olağan akışının ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, zaruri ihtiyaç olmuştur.Teknolojik iletişimin varlığı hayatı kolaylaştırırken yokluğu hayati öneme sahip iş ve işlemlerin yapılamamasına sebep olmaktadır.Fatura ödeme, başvuruda bulunma, hastane randevusu alma vb. işlemler telekomünikasyonla yapılabilmekte erişim olmadığı hallerde hak kayıpları oluşmaktadır. Telekomünikasyon erişiminin varlığına güvenen tüketici cihazını açtığında; erişimin olmadığını fark etmekte önce kendi cihaz ve kablolarını kontrol etmekte erişim yokluğunun kendi kurulumundan kaynaklamadığına kanaat getirdiğinde; hizmet sağlayıcıyı aramakta, hizmet sağlayıcısından; 2-3 gündür bölgesel bir kesinti olduğunu ekiplerin arızayı gidermek için özveriyle çalıştıkları cevabını almaktadır”.
SMS ile tüketicilere bildirilmelidir
Telekomünikasyon erişimi olmayan tüketicilerin, son ödeme günü gelen faturasını ödeyemediğine de dikkat çeken Dokuzlar, şöyle konuştu:” Son başvuru tarihi gelen başvurusunu yapamamakta, hastane randevusu alamamakta vb. işlemlerini yapamayarak hak kaybına uğramaktadır.
Telekomünikasyon servis sağlayıcıları; bölgesel telekomünikasyon kesintilerini SMS ile o bölgedeki abonelerine bildirmeli, hizmet sağlayamadığı zaman diliminde arızanın olduğu bölgedeki abonelerine tarifeleriyle orantılanarak kullanılamayan tarife miktarlarına ücret tahakkuk ettirmemelidir.Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu(BTK) bölgesel telekomünikasyon kesintilerinin SMS ile arızanın olduğu bölgedeki abonelerine bildirilmesini ve hizmet sağlanamayan zaman diliminde tüketicilerin tarifeleriyle orantılanarak kullanılamayan tarife miktarlarına ücret tahakkuk ettirilmemesini mevzuata eklemeli;tüketicilerin mağduriyetini önlemelidir”.
Can HACIOĞLU

Kaynak: 2Eylül Haber