5756Fd6E 72D8 49F1 8Fa4 121F249814F3

ÜNİVERSİTELERLE İŞ BİRLİĞİMİZ VAR

Eskişehir’de eğitim denildiğinde aklımıza ne geliyor, Eskişehir’deki eğitim hayatı ve eğitim kurumlarımız hakkında bilgi verir misiniz?

Eskişehir eğitim camiası olarak bizlere eğitimdeki gelişmeleri anlatma fırsatı verdiğiniz için teşekkür ediyorum. İlimiz eğitim seviyesi bakımından iyi bir noktada bulunmaktadır. Yapılan merkezi sınavlarda ilimiz Türkiye ortalaması üzerinde yer almaktadır. Ailelerimizin okula, eğitime bakışı gayet olumlu ve destekleyicidir. Biz eğitimciler olarak bu gelişime ivme kazandırmak için gayretle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Eskişehir gibi modern, tarih ve kültürel dokunun harmanlandığı müstesna bir ilde öğrenci olmak bir ayrıcalıktır. Son 20 yılda ilimizde 199 okul yeni okul inşa edilerek, 3 bin 205 derslik şehrimize kazandırılmıştır. Derslik başına düşen öğrenci sayısı temel eğitim kurumlarımızda 22, ortaöğretim kurumlarımızda 25 olup,  Türkiye ortalamasının altında seyretmektedir. Bununla beraber il nüfusunun merkezde toplanması nedeniyle 35 okulumuzda ikili eğitim yapılmaktadır. Tüm öğrencilerimizin tekli eğitimin avantajlarından yararlanması adına derslik sayımızı arttırmak için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Son bir yılda farklı kademelerden 16 okul ile 287 dersliği eğitime kazandırarak öğrencilerimizin hizmetine sunduk. Eğitim yatırımlarımızı arttırmak için Bakanlığımız, Valiliğimiz ve hayırseverlerimizin desteğiyle var gücümüzle çalışıyor, öğrencilerimize daha iyi imkânlar sunmaya gayret ediyoruz. İlimizin bir avantajı da köklü üniversitelere sahip olmasıdır. Biz de üniversitelerimizle iş birliği içinde hem eğitimcilerimize hem de öğrencilerimize çeşitli fırsatlar sağlamaya çalışıyoruz. Bu doğrultuda geçen ay içerisinde Anadolu Üniversitesi ve Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin desteği ile “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı” çalıştayını gerçekleştirdik. Önümüzdeki günlerde de Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında farklı branşlarda çalıştaylar yapmaya devam edeceğiz.

Eskişehir'de şehit mezarları çiçeklerle donatıldı Eskişehir'de şehit mezarları çiçeklerle donatıldı

243Fddb4 0283 45D1 842B 334C356219F7

ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN VAR GÜCÜMÜZLE ÇALIŞIYORUZ

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak güzel projelere imza attığınızı biliyoruz. Son dönemde en çok ses getiren projelerinizden bahseder misiniz?

Öncelikle gerçekleştirdiğimiz projelerimiz için güzel düşüncelerinizden ötürü teşekkür ederim. Göreve geldiğim ilk günden itibaren ekip arkadaşlarımla birlikte öğrencilerimiz için var gücümüzle çalışıyoruz. Onların kişisel, akademik ve mesleki donanımlarını arttırmak adına çok verim aldığımız projeler gerçekleştiriyoruz. Bu projelerimiz içerisinde Türkiye’de lise öğrencilerini hedef kitle olarak dikkate alan, iki yıldır yürüttüğümüz Eskişehir Geleceğin Sesi Sempozyumu’muzdan (ESGES) bahsetmek isterim. 2023 yılında bir fikir olarak ortaya çıkan, Cumhuriyetin 100’üncü yılında başlattığımız Eskişehir Geleceğin Sesi Sempozyumu Türkiye Yüzyılına dair genç bilim insanlarının geleceğe etki edecek fen ve sosyal bilimler alanındaki konular ile ilgili düşünce, beklenti ve araştırmalarını ortaya koymayı amaçlayan bir öğrenci sempozyumudur. İlkini 22 Mayıs 2024 tarihinde, 14 proje okulumuzun katılımıyla Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleştirdik. ESGES’in ilk teması, öğrencilerimizin görüşleriyle belirlenen “Havacılık ve Uzay” olarak belirlendi. Sempozyuma gönderilen bildiri, poster gibi çalışmaların özeti Eskişehir’de görev yapan ve doktora düzeyinde öğrenim görmüş deneyimli öğretmenlerimiz tarafından oluşturulan ön değerlendirme kurulu tarafından gerçekleştirildi. Sempozyuma toplam 147 bildiri ve poster çalışması gönderildi. Sayın Valimiz Hüseyin Aksoy’un katılımlarıyla 22 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirilen açılış programında TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk AKŞİT açılış dersini gerçekleştirerek öğrencilere Havacılık ve Uzay Teknolojileri üzerine bilgi ve birikimlerini aktardı. Sempozyumda sunumu yapılan bildiri çalışmaları, sonrasında ISBN numarası tahsis edilmiş bir bildiri kitabı olarak düzenlenerek yayınlanmış ve bu kitap sempozyumda emeği geçen herkese dağıtılmıştır. Katılımcılardan aldığımız olumlu geri bildirimler doğrultusunda sempozyumumuzu Eskişehir için sürekli hale getirmeyi planlamış bulunuyoruz. Bu eğitim-öğretim yılında da ikincisini gerçekleştireceğimiz ESGES’e yoğun bir katılım bekliyoruz. Geçen Eylül ayında öğrencilerimizin görüşleriyle sempozyum konusu “Yapay Zekâ ve İnsanlığın Geleceği” olarak belirlenmiştir. Sempozyum hazırlık çalışmalarımız AR-GE birimimizin organizasyonunda yoğun bir şekilde devam ediyor. Geçen yılki sempozyumumuza Anadolu Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Eskişehir Teknik Üniversitesinden çok sayıda değerli öğretim üyesi destek sağlamıştır. Bu yıl da şehrimizde bulunan 3 üniversitemizle beraber Ankara Üniversitesi, Bursa Teknik Üniversitesi ve Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nden de öğretim üyeleri sempozyumumuza destek vermektedir. Yerel olarak nitelendirebileceğimiz projemize ilerleyen yıllarda ulusal bir boyut kazandırabileceğimizi düşünüyoruz. Mayıs ayının 3’üncü haftasında gerçekleştirmeyi planladığımız ESGES açılış dersini TBMM Yapay Zeka Araştırma Komisyonu başkanı, AK Parti Eskişehir Milletvekili Sayın Fatih Dönmez tarafından verilmesi için planlamalarımız devam etmektedir.

48Cb59F7 2119 461C Aa3C 1B933Def20B8

EĞİTİMCİLERİN İTİBARINI GÖZETMELİYİZ

Zaman zaman tartışılan norm fazlası kadrolar hakkında ne söylemek istersiniz ve son olarak öğretmenlik mesleği ile ilgili nasıl bir mesaj vermek istersiniz?

Milli Eğitim Bakanlığı büyük ve dinamik bir bakanlıktır. Dünya üzerindeki bilimin ve teknolojinin gelişimine paralel olarak Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde gerek ders saati, gerek müfredat, gerekse fiziki durumların değişikliği kaçınılmazdır. Bu değişimler de zamanla norm fazlası kadroların oluşumuna sebebiyet vermektedir.  Bu durum yalnızca bizim ilimize has bir husus değildir. Türkiye’de birçok il ve ilçede özellikle de büyük ve merkezi olan yerlerde bu norm fazlası öğretmen durumu her sene karşımıza çıkar. İlimizde bulunan norm fazlası öğretmen arkadaşlarımızı en iyi şekilde değerlendirmek, ihtiyaç olan yerlerde kendilerinden istifade edilmesini sağlamak için gereğini yapmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken de tamamen Bakanlığımızın mevzuat hükümleri doğrultusunda hareket etmekteyiz. Amacımız ne bir öğretmeni mağdur etmek, ne de bir öğrenciyi mağdur edip öğretmensiz bırakmaktır.

26Bdfe61 Bc28 4A0E 8D97 4Ddbaa94435C

ÖĞRETMENLİK KALBİ BİR MESLEKTİR

İnsanoğlunun yeryüzündeki mutluluğunu ve refahını amaçlayan mesleklerin hepsi muteber ve kutsaldır. Tüm meslekler insanoğluna hizmet etmek için oluşur. Ancak öğretmenlik; iki insan arasındaki yani öğretmen ve öğrenci arasındaki iletişimi sağlayan kalbî ve hasbi bir meslektir. Bir toplumda öğretmenin yeri ve değeri ön planda tutulduğu zaman o toplumun gelişim yolculuğunda ne kadar yol aldığına tarih boyunca şahit olunmuştur. Toplumların öğretmene ve öğretmenlik mesleğine verdikleri değer, o toplumun geleceğini de belirleyen en önemli unsurlardan biridir. Modern dönem öncesi ilime ulaşmak, talep eden açısından çok değerliydi; bu da talebe ve eğitimci ilişkisinde eğitimcinin ayrı bir değere sahip olmasını sağlıyordu. Modern dönemle birlikte öğretmen ve öğrenci profilindeki değişimler mesleğimize bakış açılarında da değişimlere yol açmıştır. Günümüzde tüm meslekler içerisinde yine de en muteber mesleklerden birisi öğretmenliktir. Ama yeterli midir? Değildir. Geleceğimizi inşa eden eğitimcilere daha fazla değer verilmelidir. Bunun seviyesini arttırıcı çalışmalar toplum olarak hep birlikte yapılmalıdır. Merhum Nurettin Topçu Hoca’nın bu konudaki tespiti takdire şayandır: “Bizim bütün tarihimiz, muallimin yükseltildiği devirlerde şan ve şerefle medeniyet ve ahlakın zirvelerine tırmanmış, muallimin alçaltıldığı devirlerde ise uçurumlara yuvarlanmıştır.”  Bu söz bizlere öğretmenlerin statüsünün ve genel olarak toplumun öğretmene bakış açısının ne kadar kritik olduğunu hatırlatır. Öğretmenin, eğitimin gerçek öznesi olabilmesi ve öğretmenden en yüksek verimin alınabilmesi için neler yapılması gerektiği üzerinde durmak toplumun tümü için vazifedir. Bu yüzden toplum olarak öğretmenlik mesleğinin itibarının yükseltilmesine gayret edilmelidir. Öğretmenlik mesleğinin itibarsızlaştırılması, içerisinde bulunduğumuz geminin delinmesi gibidir. İtibarını yitirmiş bir öğretmen öz saygısını da yitirir. Öz saygısını yitirmiş bir öğretmenin saygın olması ve öğrencilerine karşı etkili olabilmesi oldukça zordur. Bu tablo derinleştikçe, giderek fasit bir daireyi doğuracaktır. Böylesi bir durum en temelde öğrencinin, yani neslin eğitimini yani geleceğimizi olumsuz etkileyecektir. Bunun önüne geçmek, öğretmenlik mesleğinin itibarının artırılması ve eğitime verilen değerin tüm yönleri ile desteklenmesi ile mümkündür. Rahmetli Fethi Gemuhluoğlu’nun “Tüm eğitimcilerin neslin geleceği için kaygılı ve dertli olması gerekir. Çünkü bu nesil bu memleketin ve bu milletin en önemli ihtiyacıdır” tespiti çok manidardır. Bu tespitten hareketle şunu da ifade etmek gerekir diye düşünüyorum, mademki tüm eğitimcilerin, neslin geleceği için kaygılı ve dertli olması gerekiyor; o vakit, tüm toplumun da eğitimcilerin eğitimi ve itibarı için kaygılı ve dertli olması gerekir. Bu iki birlikteliği sağladığımız zaman istiklalden istikbale olan yürüyüşümüz çok daha güçlenmiş olacaktır. 

167C2F4C 8F81 4D9B Adc8 D06B1064933C

Kaynak: 2Eylül Haber