Birden fazla maaş söz konusu değil
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Deniz Kaplan geçtiğimiz günlerde belediye şirketlerinde birden fazla birimden maaş aldığı sürülen bürokratlar ve şirketlerin yönetimi ile ilgili gündeme gelen iddialar ile ilgili bir basın toplantısı düzenledi. Büyükşehir belediyesine ait 5 şirketin yönetiminden sorumlu İbrahim Çolak’ın 5 ayrı şirketten maaş aldığı yönündeki iddiaların gerçek dışı olduğunu da belirten Kaplan, “İbrahim bey ile görüşürken sen sadece Kentaş’dan maaş alacaksın ve 5 şirketten sorumlusun” denildiğini de açıkladı.
Şirketleri tek elden yönetiyoruz
Kaplan, amaçlarının şirketleri tek merkezden yönetmek olduğunun da altını çizerek, “ 5’i dağınık yerde olunca fayda sağlamıyordu. Şirketleri aynı satın alma aynı muhasebe aynı denetim yönetime bağladık. Belediyeden kiraladık meclis kararıyla odalara bölerek 5 şirketi yönetim operasyonlarını buraya çektik. Ayrı ayrı yapmayarak 5-6 kişiye maaştan kestik ayrı olunca personel maaşı ödenemiyordu. 5’er yönetici ayarlayıp 25 kişiye maaş vermektense bir kişi tek şirketten maaş alıyor. Ama her şirkete bakıyor İbrahim Bey de tek şirketten maaş almaktadır. Adlığı rakamlar Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nde görev yapan daire başkanları maaşına denktir” diye konuştu.
Ahbap-çavuş ilişkisine son verdik
Kaplan, 2019 yılı sonrası yapılan düzenleme ile Kentaş Otopark şirketini herkese para ödeyen ahbap-çavuş ilişkisi felsefesinden uzaklaştırdıklarını söyledi. Kaplan şöyle devam etti, “Sistemsel kararlar ile yazılım değişti. Şirket bünyesinde 2019 da 55 erkek 6 kadın çalışan bulunurken, bugün 67 erkek 55 kadın çalışıyor şu an istihdam da 2’ye katladık.2019 yılında şirket 1 milyon TL zararda iken, 2019-2023 arasında 9 milyon kar etmiştir. Bu süreçte vergi ve SSK borcu bulunmamaktadır. Şirket kira ödemelerinin dışında gelirinin yüzde 5’ni belediyeye aktarmaktadır. Eskişehir’de geçtiğimiz yıl 12 milyon vergi ve 9 milyon TL’de SSK ödemesi yaparak vergi rekortmenleri sıralamasında 190’ıncı sırada yer aldı.”
İhalesiz iş vermiyoruz
Belkent ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Deniz Kaplan ihaleleri büyük bir titizlikle gerçekleştirdiklerinin altını çizerek, “Kimseye ihalesiz iş vermiyoruz. Şirketin çalışanlarının 2019 ile 2023 yılları arasında 2 katına çıkmış olmasına rağmen 32 milyon TL net satış gerçekleştirirken bunun 4 milyon lirası kar olarak kasasında kalmıştır. Vergi ve SSK ödemelerinde şirket 344’aüncü sırada yer almaktadır. Halk Ekmek 70 büfe 72 erkek 35 kadın çalışanı ile hizmet veriyor. 112 milyon net satış gerçekleştirirken 5 milyon faaliyet karı elde etmiştir. Borcu da yoktur Vergi ve SSK ödemelerinde 226’ın sırada bulunmaktadır” ifadelerine yer verdi.
Her şeyi sistem üzerinden takip ediyoruz
Sistemsel olarak şirketler ile ilgili değişiklikler yaptıklarını da ifade eden Kaplan şunları söyledi; “her şeyin denetlenebilir olması için elektronik ortamda işlemlerin yürütülmesi için çalışmalar yaptık. Halk ekmekte nakit dönemini bitiriyoruz. Bankalar ve EFT sistemi üzerinden bir çalışmaya geçtik. Daha kolay bir denetleme yapılabilsin istiyoruz. Personel alımlarında mülakatları açık ve şeffaf alanda gerçekleştiriyoruz. Hiçbir kayırma torpil kaygısı olmasın istiyoruz. Ardından da performans değerlendirmeleri ile personeli denetliyoruz. Karlar belediyeye devletin sosyal destek istediği alanlara yönlendiriliyor. Örneğin deprem bölgelerine amatör sporlar dallarına katkı ve destek sağlıyoruz.”
Tuğba AKTAY