ÇYDD Başkanı protesto açılmasında şu görüşlere dikkat çekti:” Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ile 12 yıllık eğitimde toplam 1209 saat matematik, fen ve sosyal bilimlere ayrılırken, 1594 saat din ve ahlak bilgisi ve iyi insan olma konularına ayrılmıştır. Amaç ‘kamil insan yetiştirmek’ olarak belirtilmiştir.
2017 yılında müfredattan çıkarılan ‘evrim teorisi’ gibi birçok bilimsel teori ve Darwin, Einstein, Newton gibi bilim insanları müfredattan kaldırılmış yerine Harezmi, Biruni, Feridüddin-i Attar gibi isimlere ve eserlerine vurgu yapılmaktadır. Akılcılığın ve muhakemenin yerine ‘kalp gözü ile görme’ ve ‘kalple karar alma’ gibi kavramlar ön plana çıkarılmaktadır. Bu müfredat modeli ile kalıplaşmış, itaat eden, tek tip, düşünmeyen bireyler yetiştirilecektir.Metnin sunum kısmında aklıselim, kalbiselim, zevkiselim sahibi nesiller yetiştirmenin hedeflendiği belirtilmiştir. Değerlerin değişmezliği, Batı’nın olumsuzlukları, İslamın medeniyet oluşu vurgusu yapılmaktadır.”
ÇYDD dava açacak
Akmen, uygulanmak istenen programın ÇEDES ile de aynı olduğunu belirterek, konuşmasını şöyle tamamladı:”Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile ÇEDES’in hedefleri birebir aynıdır. Tarikat ve cemaatlerin eğitimin paydaşı olduğu ÇEDES ve benzeri protokollerle ile öncü uygulamaları gündeme taşıyan anlayış bu kez tüm eğitim sisteminin temeline yerleştirilmek istenilmektedir. Günümüzün ihtiyaçlarını karşılamaktan çok uzak olan, ‘medreseci’ mantıkla hazırlanan ve eğitim sistemimizi neredeyse ‘Tanzimat öncesi döneme taşıyan’ bir yaklaşım kabul edilemez.Diğer yandan sadeleştirme gerekçesiyle öğretim programlarından Atatürk ve devrimlerinin, Cumhuriyetin, laikliğin, bilimin ve aydınlanmanın çıkarılmasına asla izin vermeyeceğiz.Laiklik düşmanı eğitim modelini kabul etmiyoruz. Bizler ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adı verilen müfredat değişikliğini reddediyoruz. Tasarının yasalaşması durumunda ise ÇYDD tüzel kişiliği adına ‘Yürütmenin durdurulması ve iptali’ istemli olarak dava açacağız.”
Can HACIOĞLU