Esnafın işi zor
Eskişehir’de yaklaşık 500, Türkiye genelinde ise yaklaşık 6 bin kasap ve türevi işletme olduğunu ve bu işletmelerin devletin desteğine ihtiyacı olduğunu belirten Arnik, "Türkiye’nin en büyük ekonomik lokomotiflerinden biri olan bu sektörün içerisinde, yerel üreticilerimizin korunması ve desteklenmesi büyük önem taşıyor. Sadece ithalatla bu işin çözülemeyeceğini hem halkımız hem de devletimiz biliyor. Bu konuda kesin ve kalıcı çözümler üretilmesi gerekiyor. Detaylara girmeye gerek yok; devletin ivedilikle kalıcı bir çözüm üretmesi şart. Et fiyatlarındaki artış, dolaylı olarak menü fiyatlarının yükselmesine sebep oluyor. Tüketiciler bu fiyatlara talep göstermeyince, ilerleyen dönemlerde menülerde etli yemekleri görmemiz zorlaşabilir. Şu anda ekonomik bir buhran yaşanıyor. Piyasadaki nakit akışının durması ve girdi maliyetlerinin yüksekliği işletmeleri zorluyor. Elektrik, su ve doğalgaz gibi işletme giderleri iki katına çıkmış durumda. Asgari ücretin artmasıyla işçi maliyetleri de yükselecek. Tüm bunlar, esnaflarımızın işlerini daha da zorlaştırıyor. Şu an cirolar, neredeyse %50 oranında azalmış durumda. Bu nedenle bu kışı zorlu bir şekilde geçireceklerini söyleyebiliriz" ifadelerini kullandı.
Sosyal medyanın gücü
Son olarak Dubai çikolatası ile ilgili konuşan ve Dubai çikolatasının 4 yıldır hayatımızda olduğunu ifade eden Arnik, "Dubai merkezli bir çikolata üreticisinin oluşturduğu bir marka. Ancak burada asıl dikkat çeken, sosyal medyanın gücünü bize bir kez daha göstermesi oldu. Sosyal medyada yapılan bir paylaşım, milyonlarca kez görüntülenip dağıtıldı ve bu durum, halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama stratejilerinin değiştiğini açıkça ortaya koydu. Gerçek adı Dubai çikolatası değil; sadece Dubai merkezli bir üreticinin markası. Bu çikolata, sadece Türkiye’de değil, dünya çapında viral oldu. Bunun etkisiyle yerel üreticiler ve pastaneler de hemen harekete geçti. Marketler ve gıda sektöründeki işletmeler, “Dubai çikolatalı ürünlerimiz geldi” diye duyurular yapmaya başladı. Market raflarında ve pastanelerde bu ürünleri görmeye başladık. Yerel ve kurumsal markalar bile Dubai çikolatalı ürünler geliştirdi. Bu durum pazara renk kattı ve ekonomik anlamda büyük bir hareketlilik sağladı. İnsanlar için de bir etkinlik merkezi hâline geldi. Yarın bir gün Eskişehir’de de, Dubai çikolatalı met helvası görürsek hiç şaşırmayalım” şeklinde konuştu.