Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda yaşanan küresel kesintinin kaynağıyla ilgili açıklama yaptı. BTK'nın sosyal medya hesabından yaptığı duyuruda, yaşanan aksaklığın siber saldırı nedeniyle meydana gelmediği, sorunun CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda ortaya çıktığı belirtildi.

BTK, konuyla ilgili detaylı inceleme gerçekleştirdi ve çözüm önerilerini SİP platformu üzerinden Sistem ve Ağ Güvenliği Müdürlükleri (SOME) ile paylaştı. Ayrıca, BTK’nın açıklamasında, ülkenin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerle 7 gün 24 saat kesintisiz çalışmaya devam ettikleri vurgulandı.

Sorunun çözümü için BTK tarafından önerilen adımlar ise şu şekilde sıralandı:

  1. Windows'u Güvenli Modda veya Microsoft Kurtarma Ortamında Başlatın.
  2. C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike Dizinine Gidin.
  3. "C-00000291.sys" ile başlayan dosyayı bulun ve adını değiştirin.*
  4. Bilgisayarı Normal Şekilde Yeniden Başlatın.

Bu adımlar, sorunun çözülmesine yardımcı olacak teknik çözümler olarak önerilmiştir. BTK, kullanıcıları bilgilendirerek kesintinin en kısa sürede giderilmesi için gereken tüm önlemleri almaktadır.

Kaynak: Enes Karakaya